4 postanowienia wiosenne

Marzec 19, 2015 in Codzienność

Moimi wyobrażeniami do bycia piękną i rzeczy, które wspierają na drodze do osiągania własnego, zdrowego i pięknego ideału (do którego cały czas dążę 😉 ) chętnie się podzielę:

1. bez względu na wagę 50, czy 100 kg dbamy o wygląd – organizujemy sobie codziennie 1 godzinę w ciągu dnia dla siebie i oznajmiamy bliskim o tym czasie, i raczej nie wtedy, kiedy już wszyscy śpią – bo to zwykle jest pewnie po godz. 23 🙂 a o tej porze po całym dniu ręce mamy już sięgające podłogi…
2. dieta, to nie odchudzanie, ale zmiana żywienia, więc:

  • koniec z zajadaniem humorków słodkościami, 2 dni w miesiącu na folgowanie wystarczą 🙂
  • każdy kolejny tydzień, to mniej cukru do herbaty, kawy (bez mleka – blokuje prawidłowe trawienie) do dnia, aż w ogóle nie złodzimy, albo zastępniki cukru idą w ruch (tylko żadne słodziki w tabletkach)
  • koniec ze słodkimi sokami w kartonach, coca colą, itp. napojami;
  • posiłków nie popijamy zimnymi napojami, ciepłe (jeżeli już musimy popijać) bo lepiej wpływają na trawienie posiłku;
  • zero smażenia – dusimy, para w ruch i „parujemy” zamiast smażenia;
  • jemy dużo warzyw;

 

Dumbells, tape measure and healthy food. Fitness and health

 

  • nie jemy na noc – ostatni posiłek koło godziny 18 (bądź około 4 godziny przed snem) – lekkostrawny, nie obiad!;
  • do picia w pracy można w termos zabierać ciepłe wywary z warzyw, czy rosołki;
  • koniec z czarną herbatą: do wyboru są zielone, czerwone, białe, ziołowe…;
  • alkohol…jeśli już trzeba, to nie w formie kolorowych drinków 🙂 dużo kalorii, zakwasza organizm, moczopędny;
  • unikać gotowych, kupowanych dań, przetworzonych i zawierających chemię (nawet jeśli wpakowane są do pożywienia zgodnie z określonymi normami, bo niby skąd producenci wiedzą ile ja takich produktów zjem w ciągu dnia? Czyli dawka zdecydowanie jest przekraczana);

3. Ruch to zdrowie fizyczne i psychiczne – niech nikomu się nie wydaje, że bez tego to się coś zmieni 😉 ruch powoduje szybsze spalanie odłożonego tłuszczu, masa mięśniowa „wypiera” tłuszcz, czy jak ktoś woli zajmuje jego miejsce. Im większy tłuszczyk do zrzucenia, tym większe będą początkowe efekty. Zwiększone picie płynów, latem wody (nie z lodówki! – jestem przeciwnikiem picia napoi z lodówki :)) powoduje, że skóra staje się piękniejsza. Ruch fizyczny (bieganie, aerobik, szybki spacer, jazda na rowerze) pobudzając krążenie w naszym organizmie powoduje dokrwienie skóry. Jak zdrowo po wysiłku i odpoczynku wygląda cera (wiem z własnego doświadczenia).

 

Sport. Runner

 

Czasami jędrniejsza skóra będzie większym efektem niż ilość zrzuconych kilogramów…i dobrze 🙂 i najważniejsze, ten pierwszy krok a potem:

  • pojawia się wewnętrzna radość i zadowolenie z siebie;
  • rodzina jakaś mniej denerwująca (;) bądź inni bliscy, czy współpracownicy;
  • dopada nas chęć działania i myśl czemu zdobyłam/zdobyłem się na to dopiero teraz;
  • plany stają się realniejsze (każde), bo nabieramy pewności siebie (wiary, nie zadzierania nosa ;))
  • zaczynamy zauważać zmiany w samopoczuciu – wyciszenie emocji (mniejsza nerwowość, brak rozbicia)

4. Śmiać się, śmiać się do siebie, do ludzi (niech się dziwią, a co) do lustra, do kota, każde postępy traktować, jak osiągnięcia olimpijskie 🙂 Nagradzać się za etapy (miesięczne, kolejne odrzucone śmieciowe jedzenie) – zapisywać na liście kolejne zwalczone przyzwyczajenie, każde kolejne zmiany – ta lista może wielkością zaskoczyć….

A dla wytrwałych i chętnych: można podliczyć ile pieniędzy się zaoszczędziło na pseudo jedzeniu śmieciowym, podliczcie lekarstwa w swojej apteczce (ja już mam swoją prawie pustą 😉 ) Opinia o zdrowej żywności, że jest droga okaże się mitem, kiedy zestawicie tradycyjne wydatki (przetworzona, konserwowana, chemicznie ulepszana i pełna cukru żywność) z mniejszą ilością, ale cenniejszą dla nas – zdrową żywnością.

Wytrwałość. Wytrwałość, trochę wysiłku…i nagle przyjemność i radość z efektów. Najpiękniejsze kobiety (pociągające i intrygujące według moich obserwacji, męskich zachowań i opinii na necie) to takie, które akceptują i dbają o siebie i są pełne radości na co dzień.

Bez względu na rozmiar, bo piękno nie zna rozmiarów.

 

fitness-332278_1280